fredag 11 juni 2010

11 juni













Idag var det lagdag. Vi var i slottskogen och gjorde ingenting. Jag, Moa, Anette, Karin och Maria tog en senare buss dit, för vi ville sova längre (jag och Karin tyckte att vi behövde det, så då blev det så). Men vi hade lite otur för det var fullt av sjuor på den bussen. I slottskogen var det blött, men det regnade inte. Jag, Maria och Anette gick iväg och kom till en utkiksplats. Därifrån såg vi ändå till Älvsborgsbron. Det var fint. När vi hittat tillbaka till gräsmattan som vi kom ifrån, så märkte vi att folk började gå hem. Vi hade varit där i ungefär en timme bara, en och en halv kanske, och klockan var nog halv tolv. Jag åkte till stan och träffade Mari och Alice. Köpte höga blåa(!) jeans på rea, som jag klippte av till shorts när jag kom hem, och några strumpbyxor och örhängen. Sedan fikade vi på espressohouse. På bussen hem träffade vi Karin och Agnes. Det regnade.

Nu är klockan tolv, och det är någon som bankar utanför. Jag vet inte vad som händer, men det låter som att någon galning står och slår på en lyktstolpe, och det gör mig lite rädd. Alla andra sover. Sandra försöker sova här intill, men hon har nog resfeber och pratar i telefon istället.

Jag blev inte så hemskt uttråkad igår kväll i alla fall. Åkte hem till pappa, där Sandra och hennes vänner var (pappa är i Grekland med Annika), och umgicks med dem hela kvällen. Sedan råkade jag sova med linser i ögonen, och blev lite förvånad i morse när jag vaknade och såg så bra.

Jag har beställt tre böcker ikväll. Murakami bland annat. Åh. Behöver.

2 kommentarer:

  1. Vi hade det trevligt. Slottskogen var så onödigt. Älskar att jag ser ut som en munk haha :D<3 min mobil fungerar nu, gjorde magiskt ryck!

    SvaraRadera
  2. du är jättefin på den bilden! klippte till och med ut dig och satte in dig över dig själv så att båda skulle vara bra. haha. ja, jag läste det! det är tur att du är så bra på magi mari. <3

    SvaraRadera