måndag 21 juni 2010

Dagisfröken

Andra dagen på förskolan idag. Jag räknade ner timmarna, började från fyra timmar och tjugo minuter. Vi har bara varit ute på den pyttelilla gården hela dagen, och jag kan alla barnens namn. Det var tre andra fröknar där idag också (barnen kallar dem fröknar, och jag har också blivit en fröken), men deras namn kan jag inte. Så ja, det är tråkigt att jobba på dagis. Men jag får ju lön. Så det är värt det. Förresten så har jag kommit på att om jag får barn någon gång, så ska de inte vara jobbiga och springa omkring. De ska vara tysta och snälla mot alla, och de få gångerna de säger något, så ska det vara något smart. Sådana barn vill jag ha.

Imorgon spelar Daniel Gilbert på Liseberg. Jag och Mari ska åka dit, och det ska bli trevligt, för det känns som att det var evigheter sedan jag träffade Mari. Fast det var egentligen förra tisdagen. På skolavslutningen och balen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar