onsdag 23 juni 2010

Jag tänker på dig ibland









Bilder från igår när jag och Mari var på Liseberg och såg Daniel Gilbert. Publiken var en fin blandning av pensionärer och tonåringar, och några mittemellan.

Idag cyklade jag till jobbet, fastän jag är hos pappa och kunde tagit hans moppe som jag gjorde igår. Men jag tänkte att det var bättre för miljön (och för mig) om jag cyklade. På vägen lyssnade jag på kent, vilket gjorde mig otroligt opeppad på att komma fram. Så jag cyklade långsamt den sista biten, eftersom jag inte ville komma för tidigt och behöva vara där längre än nödvändigt. Sedan var det inte så farligt idag ändå. Det blir bättre och bättre, och timmarna går inte riktigt lika långsamt längre. Kanske för att jag har slutat titta på klockan hela tiden. Jag puttade fart på en tjej som gungade i säkert en timme, byggde höga torn av klossar med en annan, hjälpte en pojke att sy, och läste Pettson och Findus för barn som inte lyssnade ändå. Sedan skulle de på sommarfest med föräldrarna på eftermiddagen, så jag fick gå hem tjugo minuter tidigare.

På fredag är det midsommar, och som vanligt så vet jag inte vad jag ska göra. Men jag är ledig. Och det är bra.

1 kommentar:

  1. Åh även om Gilbert inte är det jag brukar lyssna på var det ändå kul! haha. Jag gillade att de framför oss var långhåriga diggande föräldrar till trummisen.

    Snart är det lång helg. Min midsommar är också oklar.<3

    SvaraRadera